Scholing
16093
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16093,bridge-core-3.1.6,qi-blocks-1.2.6,qodef-gutenberg--no-touch,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.6.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.4.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-16430
 

SCHOLING

Bij het boek is nu een inspirerende teamscholing beschikbaar. Kies uit de onderstaande modules. Deze zijn een aanvulling en verdieping op de hoofdstukken uit het boek.

 

1. Visies op rekenonderwijs: realistisch versus traditioneel
• Je kunt de verschillen omschrijven tussen realistisch en traditioneel rekenonderwijs en op basis daarvan je eigen didactische visie verwoorden en onderbouwen.

 

2. Effectief rekenonderwijs in de klas
• Je kunt beschrijven hoe een effectieve rekenles er concreet uitziet in de dagelijkse praktijk. 

 

3. Omgaan met verschillen: zwakke en sterke rekenaars*

• Je kunt het omgaan met verschillen effectief organiseren in de rekenles. 

 *Let op: deze module komt inhoudelijk grotendeels overeen met EDI – Omgaan met verschillen. 

 

4. Het belang van automatiseren
• Je kunt het belang van geautomatiseerde rekenkennis beschrijven en beschikt over kennis om dit effectief vorm te geven in de rekenles. 

 

5. Context- en verhaalsommen
• Je beschikt over didactieken om deze sommen te onderwijzen.

 

6. Effectief rekenonderwijs in de school
• Je kunt omschrijven hoe je effectief leiding geeft aan het verbeteren van het rekenonderwijs binnen je eigen school. 

 

OP MAAT

Je stelt de scholing voor je team zelf samen op basis van bovenstaande modules. Voor een duurzaam resultaat en goede verbinding met de dagelijkse praktijk in de klas, vul je de leergang aan met lesobservaties en feedbackgesprekken voor je team. Een inspirerende lezing van 1,5 uur voor je bestuur, school of organisatie behoort ook tot de mogelijkheden.